Leczenie kanałowe

Leczenie endodontyczne jest procedurą polegającą na oczyszczeniu, a następnie dokładnym wypełnieniu wszystkich kanałów zębowych, w których doszło do zmian zapalnych lub zgorzelinowych miazgi.

Pacjenci wymagający pomocy w zakresie leczenia kanałowego bardzo często trafiają do gabinetu w momencie zaostrzenia się dolegliwości, co objawia się pojawieniem się obrzęku policzka, ropnymi przetokami oraz bólem. Odszukanie, dezynfekcja i dokładne wypełnienie systemu wszystkich kanałów pozwala na wyleczenie tych zmian i uratowanie zęba lub jego korzeni. Bardzo często jednak proces powstawanie zmian okołowierzchołkowych przebiega bez żadnych wyraźnych objawów co skutkuje tym, że zmiana w momencie zgłoszenia się Pacjenta do gabinetu jest już znacznych rozmiarów.

Nie należy pochopnie usuwać zębów, które są w bardzo złym stanie, nawet jeśli powodują  silne dolegliwości bólowe. Nowoczesna endodoncja pozwala na uratowanie większości z nich. Pozwala usunąć przyczyny bólu i zachować takiego zęba w jamie ustnej jeszcze przez wiele lat.

Prawidłowo przeleczony endodontycznie korzeń zęba może być doskonałym filarem dla prac protetycznych takich jak porcelanowe korony i mosty. Może być również tańszą alternatywą leczenia implantologiczno–protetycznego.

NEODENTAL oferuje swoim Pacjentom najwyższej jakości leczenie endodontyczne przeprowadzane wg nowoczesnych metod. Praca z użyciem mikroskopu firmy ZEISS umożliwia nam doskonały wgląd do komory zęba oraz wykrywanie anomalii anatomicznych zębów występujących w 70-80% przypadków (dodatkowe kanały, kanały boczne, kanały zobliterowane).

Leczenie endodontyczne prowadzone tradycyjnymi metodami przy skomplikowanej budowie zębów często doprowadza do złamania narzędzi w kanałach zębowych.

Pracując pod kontrolą mikroskopu i korzystając z dodatkowych specjalistycznych urządzeń, usuwamy fragmenty takich narzędzi oraz prawidłowo wypełniamy kanały korzeniowe.

Wyślij

dołącz do nas